RSS

Sunday, May 25, 2008

Kawankah???!

Hari Jumaat yang lepas, ak bertugas di DotCo. Dengan rela hati, aku melangkah ke arah cafe dengan bertemankan buku Physics Longman milik RC. Punya semangat nak belajar di DotCo, tapi alih2 perkara yang tak dijangka berlaku. Seorang teman telah meminta pendapatku mengenai masalah yang dihadapi dengan temannya baiknya.

Aku bukanlah nak cerita pasal benda tu, private tu. X psl2 kena saman lak. Tapi, memang dah adat bersahabat selisih faham tu memang wajib ada. Tapi, benda yang menjadi masalah tu boleh settle kalau kita berusaha untuk men'settle'kn benda tu. Tapi, kalau sebelah pihak je yang beria2 bekerja keras memberi yang termampu macamana nk settle benda tu. Mungkin sesetengah orang tu x pandai nak meluahkan perasaan atau apa yang dia rasa, ada juga yang rasa dia akan menyushkan kawannya kalau dia luahkan apa yang terbuku di dada.TAPI, kalau kita dah anggap seseorang tu teman baik kita, susah senang haru bersama. yang sebelah pihak tu akan terasa diri dia tak diperlukan dan rasa xguna pon ad..Kan dah menyulitkan keadaan.

Dalam kehidupan kita ni, memang xbley hidup sorg2, nnti org kate kera sumbang lak. kita yang memilih teman, so kita kena terima seadanya teman kita tu. Apa yang terkeluar dari mulut sorg teman ni yg frust dengan situasi ni 'kalau aku bukan kawan dia, ckp je la. aku x sibuk dah hal dia lagi. senang hidup dia.' HONEST penting dalam persahabatan. kita tak suka cara dia, tegur cara berhemah. Biarlah selalu bergaduh tapi kita faham diri masing2. Antara contoh persahabatan yang aku kagum ialah antara Serena ngn Blair dalm Gossip Girl. walaupun citer 2 agak ...,tp mereka dh faham kehendak masing2 n kita sekadar terima seadanya. walau seorng tu selalu buat jahat, kita sebgai teman mesti menasihati,jgn membiarkan.

Membebel lak ak. Tapi ni la pendapat aku.Kalau susah sgt, xyah kwn rpt2, tp bersederhana. Allah pun ada berfirman, Bersederhanalah amu dalam semua keadaan...Esok Physics..So, chow dulu...Wish me luck. U know u luv me...XOXO..Gossip Girl!

0 cakap2: