RSS

Thursday, November 27, 2008

Kejutan...

Balik ni.. Byk kejutan... Nasib baik iman masih ada di dada walau tidak sekuat mana, dan berkat bimbingan ustaz dan kakak2 usrah dpt membantuku bangun kuatkan semangat..

Aku tak tau nk mula dr mana tp yg penting ak kena luahkan jugak... Kalau x, boleh gila...

Benda ni ak memang xsangka... Dulu hanya mainan kami adik-beradik tp skrg ianya kenyataan...

Aku teringat Aidid Qamil pernah tanya aku...

"Zay, ko kisah x klu suami ku nak kawin laen??"

"Ak x kesah, tp klu sebab nk menggatal,jgn harap!", itu jawabku...

Memang ALLAH nk tunjuk padaku, sedar diri klu x sanggup melakukan sesuatu..

Abah ak... Ak rasa xpayah teruskan... Waktu mak ak cerita, dlm kereta, on da way balik dr KYUEM, pkul 2 ptg, ak xthn, sedey sgt...

'Cik Siti baik... Umur dia 41 thun, muda setahun dr mak... Ad tanda kat mata kiri macam mak... Semua lebih kurang macam mak cuma dia hitam manis... Mungkin ALLAH takdirkan macam ni supaya mak xterasa sgt...'


'Abah baik. Abah bagitau mak dulu baru suruh mak tanya Cik Siti. Maksudnya abah x membelakangi mak... Mintak restu mak.. Abah x beritau Along ngan kakak sebab tgh periksa... Ni akak x abis SPM lg, blik nnt bru nk bgtau...Jgn salahkan abah.. Semua ni ALLAH yg tentukan...' ujar mak ku sambil memegang erat tgnku...

'Mak n abah ku dunia akhirat'

Ak x sangka, sush nk percaya... Ak kesian kat mak ak.. Tp ak x salahkan abah... Perasaan 2 ALLAH yg bagi... Mak kata, xkn nk halang. B'dosa kita.. Biar kita telan walaupun payah...


Ak sgt SAYANG kat mak ak... Bila hadapi situasi ni, ak terfikir... Sanggupkah ak ber****? Kita x tahu masa depan kita, so doalah sentiasa agar dpt yg terbaik...

Kwn2 yg ad nasihat ke, pengalaman ke, kata2 semangat ke, tolong aku... Sedarkan aku... Smpi skrg sush utk ak terima... Kadang 2, ak terpaksa berlakon dpn org ramai... Bila sendiri, air mata x berhenti mengalir...

Bagi sesiapa yg nk kawin, pikir semasak-masaknya. selepas kawin, byk kemungkinan yg akan berlaku... Sedangkan org yg kawin sebab bercinta n dh bersama 20 thun pon boleh jd mcm2...

P/S: ptg ni nk amik adik ak abis SPM kat SEMASHUR... Doakan ak n mak ak diberi kekuatan sebab adikku sorang ni 'susah' sikit...

'Akak...'

Zay
Terminal 1, N9.
11.45 a.m.
(Bru blik dr amik sijil SPM)

4 cakap2:

miraroslan said...

salam kak zay..

xtau nk ckp ape...
w/pon bukan dtg dr hatiku yg ikhlas, aku nk ckp gak..bersabar la..

wany pernah tnye aku soalan yg sme...
n aku pernah ckp yg

" laki aku tu tau ape dye nk wat klu cmtu"

aKmA said...

salam zay..

hanya ALLAH yang mengetahui kesudahan2..semoga yang memperoleh kebaikan dari ujian yang melanda..be strong!!

doa yang terbaek ye zai, semoga ALLAH permudahkan urusann..mengadu kepada yang Satu..=)

arnamee said...

Salam ziarah.
Salam aidiladha..

~kuatkan semangat..wallahua'lam..=)

hamidi said...

membaca post ini dgn iringan lagu background, air mata saya bergenang.

sabar ya zay. tu ja yg bleh saya ckp.